Innovatie opdracht week 3
Groep 39
Dennis Heijne
Opdrachten Week 3.
Deel 1.
Artikelen:
-
http://www.ed.nl/nieuws/algemeen/economie/10995847/Orgaandonatie-via-Facebook-ook-in-Nederland.ece
Uit deze artikelen komen een aantal trends naar voren.
Deze trends zijn een gezonde levensstijl, spelers vertrekken eerder naar het
buitenland, privacy en social media. De gezonde levensstijl houdt in dat mensen
zich bewust zijn van gezonde voeding en voeding dat geen slechte invloed heeft
op de aarde. De trend dat spelers eerder naar het buitenland gaan wil zeggen
dat spelers op steeds jongere leeftijd vertrekken met een buitenlands avontuur.
Privacy is dat de mensen steeds meer op zich zelf gericht zullen zijn in de
toekomst en zo komt dus iedereen steeds verder van elkaar af. Ook is er een
trend van social media, in de toekomst is de verwachting dat deze zich heel er
zal ontwikkelen.
1 Gezonde levensstijl
2 eerder de spelers naar het buitenland
3 Privacy
4 Social media

Deel 2.
De twee belangrijkste trends voor ons zijn social
media en een gezonde levensstijl. Hierop hebben we vier toekomstscenario
geschreven hoe het er in de toekomst uit zou kunnen zien.
Scenario 1.
Lief dagboek, Eindhoven,
24-03-2021

Ps. Er is
vandaag bij het voetballen een foto gemaakt van iedereen! Ik heb die van mij
erbij gedaan. :)
Scenario 2.
Lief dagboek, Eindhoven,
24-03-2021

Ps. Er is
vandaag bij het voetballen een foto gemaakt van iedereen! Ik heb die van mij
erbij gedaan. :)
Scenario 3.
Lief dagboek, Eindhoven,
24-03-2021
Vandaag was het
weer is een dag zoals alle andere. In de vroege morgen hebben we met de hele
klas gezellig bij de Mac Donalds gegeten. Er komen steeds meer producten die
meer dan 1000 calorieën per stuk bedragen.
Het zijn van die super grote hamburgers of broodjes met extra veel vlees. Voor
weinig geld, zit je dan helemaal vol en je kunt sparen zodat je voor de
volgende keer een burger gratis krijgt. Ondertussen vroegen wij ons af, waarom
ze eigenlijk Wi-Fi hebben in de Mac Donalds. Misschien zitten er nog 2 mensen
per dag op, dus eigenlijk is het nu overbodig. Social
media is zo 2010, niemand maakt daar meer
gebruik van. Toch vroegen we ons af hoe Facebook er op dit moment uit zou hebben
zien, want blijkbaar was dat vroeger echt helemaal in. Tijdens het middag eten,
die we voor de verandering een keer bij de pizzeria hielden, hebben we de oude
foto’s op Facebook bekeken. Best grappig om te zien hoe die mensen er een paar
jaar geleden eigenlijk nog uitzagen. In de avond hebben we nog een ijsje
gegeten en die was heerlijk! Nou tot morgen maar weer ik ga weer slapen want
morgen moet ik gewoon weer naar school, welterusten!

Ps. Er is
vandaag een foto van me gemaakt, heb hem erbij gestopt! ;)
Scenario 4.
Lief dagboek, Eindhoven,
24-03-2021

Ps. Er is
vandaag een foto van me gemaakt, heb hem erbij gestopt! ;)
Deel 3.
Key Partners.
Als social media en een gezonde levensstijl op komen dan is het goed voor RKC Waalwijk om via bedrijven op social media samen te gaan werken. Voor de gezonde levensstijl is het dan belangrijk dat er geen fastfood meer wordt verkocht tijdens de wedstrijd, maar bijvoorbeeld gezonde broodjes en daar zijn andere partners voor nodig.
Als social media en een gezonde levensstijl op komen dan is het goed voor RKC Waalwijk om via bedrijven op social media samen te gaan werken. Voor de gezonde levensstijl is het dan belangrijk dat er geen fastfood meer wordt verkocht tijdens de wedstrijd, maar bijvoorbeeld gezonde broodjes en daar zijn andere partners voor nodig.
Key Activities.
Key Activities zal niet veranderen want het blijft om voetbal gaan en daar zal social media of een gezonde levensstijl niets aan veranderen.
Key Activities zal niet veranderen want het blijft om voetbal gaan en daar zal social media of een gezonde levensstijl niets aan veranderen.
Value Propositions.
Voor de waarde propositie zal wel wat kunnen gaan veranderen. Mensen vinden een gezonde levensstijl belangrijk en dat willen ze graag terug zien bij de voetbalclub. De spelers leven nu ook al gezond maar ze willen zelf waarschijnlijk ook gezond gaan leven en dan willen ze in de club een soort voorbeeld.
Voor de waarde propositie zal wel wat kunnen gaan veranderen. Mensen vinden een gezonde levensstijl belangrijk en dat willen ze graag terug zien bij de voetbalclub. De spelers leven nu ook al gezond maar ze willen zelf waarschijnlijk ook gezond gaan leven en dan willen ze in de club een soort voorbeeld.
Key Resources.
Aan de Key Resources zal niet veel veranderen als de trends social media en een gezonde levensstijl zijn.
Aan de Key Resources zal niet veel veranderen als de trends social media en een gezonde levensstijl zijn.
Customer Relationships.
De relatie met je klanten zou niet veranderen, je hoeft er niet veel aan te doen. Alleen kan het zijn met social media gebruik dat je op een andere manier contact krijgt met de klanten (supporters).
De relatie met je klanten zou niet veranderen, je hoeft er niet veel aan te doen. Alleen kan het zijn met social media gebruik dat je op een andere manier contact krijgt met de klanten (supporters).
Channels.
Social media zal zich veel gaan ontwikkelen, het wordt daarom een zeer belangrijk kanaal dat heel erg veranderd zal worden in de komende jaren. Het is een makkelijk en directe manier van contact met je klanten.
Social media zal zich veel gaan ontwikkelen, het wordt daarom een zeer belangrijk kanaal dat heel erg veranderd zal worden in de komende jaren. Het is een makkelijk en directe manier van contact met je klanten.
Customer Segments.
Customer Segments zal niet veranderd worden want ze blijven dezelfde groep aanspreken, namelijk de supporters.
Customer Segments zal niet veranderd worden want ze blijven dezelfde groep aanspreken, namelijk de supporters.
Cost structure.
De Cost Structure zal niet heel erg veel veranderen, misschien in het begin als je over gaat op gezonde producten tijdens de wedstrijden. Dan zou het kunnen dat het in het begin wat meer kost maar op lange termijn zal er weinig verandering zijn in de kosten.
De Cost Structure zal niet heel erg veel veranderen, misschien in het begin als je over gaat op gezonde producten tijdens de wedstrijden. Dan zou het kunnen dat het in het begin wat meer kost maar op lange termijn zal er weinig verandering zijn in de kosten.
Revenue Stream .
Voor andere bedrijven als RKC Waalwijk is het zeer aantrekkelijk om samen te werken of om RKC Waalwijk t gaan sponseren als deze een goed gezond imago heeft. Zo krijg je ook weer geld binnen van nieuwe partners of sponsors.
Voor andere bedrijven als RKC Waalwijk is het zeer aantrekkelijk om samen te werken of om RKC Waalwijk t gaan sponseren als deze een goed gezond imago heeft. Zo krijg je ook weer geld binnen van nieuwe partners of sponsors.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten