dinsdag 15 mei 2012

Innovatie opdracht week 3 Groep 39



Innovatie opdracht week 3
Groep 39




Dennis Heijne
Joost Nieuwenhuis
Sem Abzach
Jordy Zijlstra
Yannick van Hout



Opdrachten Week 3.
Deel 1.
Artikelen:
Uit deze artikelen komen een aantal trends naar voren. Deze trends zijn een gezonde levensstijl, spelers vertrekken eerder naar het buitenland, privacy en social media. De gezonde levensstijl houdt in dat mensen zich bewust zijn van gezonde voeding en voeding dat geen slechte invloed heeft op de aarde. De trend dat spelers eerder naar het buitenland gaan wil zeggen dat spelers op steeds jongere leeftijd vertrekken met een buitenlands avontuur. Privacy is dat de mensen steeds meer op zich zelf gericht zullen zijn in de toekomst en zo komt dus iedereen steeds verder van elkaar af. Ook is er een trend van social media, in de toekomst is de verwachting dat deze zich heel er zal ontwikkelen.

1 Gezonde levensstijl
2 eerder de spelers naar het buitenland
3 Privacy
4 Social media















Deel 2.

De twee belangrijkste trends voor ons zijn social media en een gezonde levensstijl. Hierop hebben we vier toekomstscenario geschreven hoe het er in de toekomst uit zou kunnen zien.

Scenario 1.
Lief dagboek,                                                                                                                          Eindhoven, 24-03-2021
Ik ben vanochtend op tijd opgestaan zodat ik nog tijd had om een rondje te gaan hardlopen. Daarna ben ik mijn dag begonnen met een lekker fruitje en een glaasje sinaasappelsap met een krantje. Ik vertrok om acht uur naar school. Ik had gister op school  naar mijn rooster gekeken en wist dus dat ik om half negen op school moest zijn. Voor de zekerheid had ik mijn paraplu mee genomen. In de krant stond namelijk dat de kans op regen erg groot was. Gelukkig bleef het droog op de fiets. Toen ik op school was zag ik op mijn rooster dat twee lessen waren omgewisseld. Hierdoor was ik net iets te laat in het lokaal, ik was niet de enige. De hele klas was verwart door de plotselinge wijziging.  De leraar nam ons dan ook niets kwalijk. Naar school hadden wij afgesproken om s ’avonds te gaan voetballen. Toen wij s ‘avonds aankwamen bij het voetbal mistte wij twee mensen. Wij waren al vast begonnen toen zij een half uur later aan kwamen fietsen. Blijkbaar hadden zij een sms gestuurd dat zij nog niet klaar waren met eten. De rest had allemaal zijn mobiel thuis gelaten dus niemand wist ervan. Na het voetbal was ik lekker gaan douche en op tijd naar bed gegaan. Al met al een geslaagde dag, Welterusten!
Ps. Er is vandaag bij het voetballen een foto gemaakt van iedereen! Ik heb die van mij erbij gedaan. :)
Scenario 2.
Lief dagboek,                                                                                                                          Eindhoven, 24-03-2021
Ik heb vandaag een heerlijke dag achter de rug. De wekker om half zeven gezet en toen een lekker joghertje met stukjes fruit gegeten. Via ons groepsgesprek hoorde ik van mijn klasgenoten dat de eerste les uitviel. De leraar wiskunde was ziek geworden en had helaas het huiswerk via Twitter aan de hele klas doorgestuurd. Ik had veel tijd over dus besloot even een stukje te gaan hardlopen. Ik wil natuurlijk wel in conditie blijven. Na het hardlopen was ik lekker gaan douche. Daarna op mijn fietsje naar school. Ik had goede muziek op de fiets, aangezien een vriend van mij zijn nieuwe mix via Facebook met mij had gedeeld. Ik was erg onder de indruk van zijn nieuwe mix. Op school moesten wij verder met ons onderzoek over de nadelige effecten van roken. Ik had weer veel nieuwe informatie van een blog die ik gevonden had. Ook op Wikipedia stond een interessant stuk. Na school hadden wij afgesproken om te gaan fitnessen. Wij zaten op de fiets naar de fitness toen wij een tweet kregen dat twee van onze vrienden een halfuurtje later waren omdat ze nog wat schoolwerk moesten maken. Na een goede work-out hadden wij wel trek in iets lekkers. Wij waren langs de supermarkt gefietst en ik had een mueslireep en een banaan gekocht. Toen ik thuis was heb ik nog wat gekletst via Facebook en wat huiswerk gemaakt. Ook had ik nog wat gelezen in Gezond NU. Toen was ik op tijd naar bed gegaan. Voldoende slaap is immers erg belangrijk, welterusten!
Ps. Er is vandaag bij het voetballen een foto gemaakt van iedereen! Ik heb die van mij erbij gedaan. :)
Scenario 3.
Lief dagboek,                                                                                                                          Eindhoven, 24-03-2021
Vandaag was het weer is een dag zoals alle andere. In de vroege morgen hebben we met de hele klas gezellig bij de Mac Donalds gegeten. Er komen steeds meer producten die meer dan 1000 calorieën  per stuk bedragen. Het zijn van die super grote hamburgers of broodjes met extra veel vlees. Voor weinig geld, zit je dan helemaal vol en je kunt sparen zodat je voor de volgende keer een burger gratis krijgt. Ondertussen vroegen wij ons af, waarom ze eigenlijk Wi-Fi hebben in de Mac Donalds. Misschien zitten er nog 2 mensen per dag op, dus eigenlijk is het nu overbodig. Social media is zo 2010, niemand maakt daar meer gebruik van. Toch vroegen we ons af hoe Facebook er op dit moment uit zou hebben zien, want blijkbaar was dat vroeger echt helemaal in. Tijdens het middag eten, die we voor de verandering een keer bij de pizzeria hielden, hebben we de oude foto’s op Facebook bekeken. Best grappig om te zien hoe die mensen er een paar jaar geleden eigenlijk nog uitzagen. In de avond hebben we nog een ijsje gegeten en die was heerlijk! Nou tot morgen maar weer ik ga weer slapen want morgen moet ik gewoon weer naar school, welterusten!
Ps. Er is vandaag een foto van me gemaakt, heb hem erbij gestopt! ;)
Scenario 4.
Lief dagboek,                                                                                                                          Eindhoven, 24-03-2021
Een leuke dag gehad vandaag, zeg. De ochtend hebben mijn vrienden en ik gezellig via Facebook zitten praten. Natuurlijk heb ik ondertussen wel zitten werken. Ik merk toch dat ik sneller afgeleid ben door social media het gaat maar heel de dag door… Maar dat maakt allemaal niet meer uit. Iedereen in de klas zit heel de dag te twitteren en te facebooken. In het gesprek met mijn vrienden had ik afgesproken om s ’avonds maar is gezellig mee te gaan naar de Burger King. Daar zijn we dus geweest want ze hebben nieuwe Eredivisie deals. Deze keer vijf hamburgers en 3 frietjes voor maar 10 euro. Dit menu hebben we met zijn tweeën gedeeld. We hadden hier allebei net genoeg aan. De nieuwe social media site ‘Verdomst’ hebben we is zitten bekijken. Met onze nieuwe 3D brillen konden we precies alle ins en outs bekijken. Het was echt geweldig om te zien. Nou het is maar weer is tijd om te gaan slapen het is al best laat. Nog even twitteren en facebooken en dan kan ik gaan slapen. Altijd leuk om te weten hoelaat iedereen gaat slapen en iedereen weer opstaat. Slaap lekker en ik laat morgen weer wat van me weten!
Ps. Er is vandaag een foto van me gemaakt, heb hem erbij gestopt! ;)
Deel 3.
Key Partners.
Als social media en een gezonde levensstijl op komen dan is het goed voor RKC Waalwijk om via bedrijven op social media samen te gaan werken. Voor de gezonde levensstijl is het dan belangrijk dat er geen fastfood meer wordt verkocht tijdens de wedstrijd, maar bijvoorbeeld gezonde broodjes en daar zijn andere partners voor nodig.
Key Activities.
Key Activities zal niet veranderen want het blijft om voetbal gaan en daar zal social media of een gezonde levensstijl niets aan veranderen.
Value Propositions.
Voor de waarde propositie zal wel wat kunnen gaan veranderen. Mensen vinden een gezonde levensstijl belangrijk en dat willen ze graag terug zien bij de voetbalclub. De spelers leven nu ook al gezond maar ze willen zelf waarschijnlijk ook gezond gaan leven en dan willen ze in de club een soort voorbeeld.
Key Resources.
Aan de Key Resources zal niet veel veranderen als de trends social media en een gezonde levensstijl zijn.
Customer Relationships.
De relatie met je klanten zou niet veranderen, je hoeft er niet veel aan te doen. Alleen kan het zijn met social media gebruik dat je op een andere manier contact krijgt met de klanten (supporters). 
Channels.
Social media zal zich veel gaan ontwikkelen, het wordt daarom een zeer belangrijk kanaal dat heel erg veranderd zal worden in de komende jaren. Het is een makkelijk en directe manier van contact met je klanten.
Customer Segments.
Customer Segments zal niet veranderd worden want ze blijven dezelfde groep aanspreken, namelijk de supporters.
Cost structure.
De Cost Structure zal niet heel erg veel veranderen, misschien in het begin als je over gaat op gezonde producten tijdens de wedstrijden. Dan zou het kunnen dat het in het begin wat meer kost maar op lange termijn zal er weinig verandering zijn in de kosten.
Revenue Stream .
Voor andere bedrijven als RKC Waalwijk is het zeer aantrekkelijk om samen te werken of om RKC Waalwijk t gaan sponseren als deze een goed gezond imago heeft. Zo krijg je ook weer geld binnen van nieuwe partners of sponsors.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten