maandag 28 mei 2012

Gastcollege Rabobank, terugblik


Yannick van Hout:
Dit gastcollege was de minst interessante van allemaal. Het had natuurlijk het ook het minst leuke thema namelijk de financiƫn van een bedrijf. Wel vond ik het een keer leuk dat er twee sprekers waren. Als je een, een vervelende stem vindt hebben heb je nog altijd de andere. Al met al denk ik dat wij voor ons beroepsproduct hier wel wat aan hebben.

Dennis Heijne:
We hebben deze week een gastcollege gehad van twee mensen van de Rabobank. Er werd hierbij verteld over hoe een bank financiert. Ik vond dit gastcollege best interessant en het is natuurlijk belangrijk wanneer je een eigen bedrijf gaat starten dat je weet hoe dit te werk gaat. Het gastcollege werd leuk doordat de twee vertellers veel voorbeelden gebruikten en omdat ze de stof redelijk makkelijk brachten. Ze zorgden er ook voor dat ze ons het publiek bij de presentatie betrokken doordat ze elke keer vragen stelden die wij moesten beantwoorden. Ik vond hetgeen wat verteld werd wel redelijk moeilijk om te begrijpen en je moest ook goed je aandacht erbij houden anders snapte je het niet meer. Over het algemeen was het een goed gastcollege wat dus interessant was en leerzaam.


Jordy Zijlstra:
Ik vond dit gastcollege een beetje langdradig. Ze vertelde niet echt op een interessante manier, waardoor ik er maar weinig van opgestoken heb. Wel is het handig om te weten hoe een bank naar een aanvraag kijkt. Ik wist niet dat je voor zoveel adviezen naar de bank toe kon gaan. Ik dacht dat ze alleen maar ja of nee zouden zeggen tegen een aanvraag naar geld. Dit is dus duidelijk niet het geval. Veder vind ik het een beetje onnodig om elke week opnieuw een gastcollege te doen. Ik vond twee in een periode ook meer als zat. Dan kan je beter je aandacht erbij houden als dat je elke week een gastcollege hebt. Maar dit is mijn mening. Ik weet niet hoe de rest erover denkt.

Joost Nieuwenhuis:
Het gastcollege was erg leerzaam. De gebruikte voorbeelden waren leuk bedacht. Ook vond ik het erg makkelijk om de gebruikte voorbeelden te begrijpen. Ik denk dat ik veel heb geleerd van het gastcollege. Ook vond ik het prettig dat de taaiere stof zoals de wetsartikelen wat minder naar voren werden gebracht. Hierdoor vond ik het gastcollege een stuk eenvoudiger over komen. Ik vond dat de gastspreker gebruik maakte van een goede PowerPoint presentatie en hij praatte erg boeiend. Ik vond dit een goed gastcollege en ik denk dat ik er veel van opgestoken heb.

Sem Abzach:
Dit keer was het gastcollege verzorgt door twee werknemers van Rabobank Nederland. In het gastcollege werd verteld hoe een bank hun zaakjes financiert en hoe dit allemaal geregeld word. Ik vond dat de twee sprekers zich heel erg goed hadden voor bereid en dat ze veel verstand hadden van dat wat ze vertelde. Doordat er twee sprekers waren was er veel afwisseling en werd het minder snel onaantrekkelijk om naar te luisteren. Ik denk dat dit ook komt omdat ze goede en leuke voorbeelden gebruikte in de presentatie over Rabobank. Wel vond ik dat de presentatie niet echt aansloot bij de stof die we krijgen in dit blok. Voor de rest was het een prima gastcollege.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten